Jak zapanować nad chaosem w firmie – strategia marketingowa
O chaos w firmie bardzo łatwo, jeżeli brak w niej konkretnych zasad. Tylko długofalowa strategia marketingowa, prawidłowo prowadzona, jest w stanie zapanować nad chaosem. Dotyczy to również prowadzenia kampanii reklamowych.
Jakie są czynniki wpływające na prawidłową strategię marketingową?
Kluczowymi zasadami, które należy wdrożyć od początku, gdy zaistniała firma to zbudowanie jej marki osobistej. Konieczna jest także określona misja przedsiębiorstwa. Gdy te warunki są już spełnione, należy się ich trzymać. Prawdomówność firmy i utrzymywanie swoich priorytetów sprzyja budowaniu grupy stałych odbiorców.
Następnym czynnikiem jest analizowanie działań konkurencji. Warto tutaj od razu analizować posunięcia konkurencji z podejmowanymi krokami własnej firmy. Wyciąganie wniosków jest tu bardzo ważne. Dzięki nim można coś zmienić w przedsiębiorstwie, by mogło ono stać się lepsze od konkurencji.
Kolejny czynnik to prowadzenie dialogu z klientami. Mogą to być na przykład anonimowe ankiety, na które będą oni odpowiadać. To bardzo prosty sposób przekonania się, czy produkty są atrakcyjne dla kupującego. Jeśli zaś nie są, szczera odpowiedź kupującego będzie bardzo ważnym źródłem informacji, co należy zmienić, by klient był z towaru zadowolony.
Jak daleko powinna sięgać Strategia marketingowa?
Niektórym może wydać się dziwne, ale marketingowa strategia powinna w swej wizji wybiegać nawet o trzy i więcej lat naprzód. Schematycznie przybliżymy tutaj strategię branży telefonii cyfrowej.
W pierwszym roku założono, iż telefon będzie z kilkoma funkcjami, a w następnym roku sprzęt zostanie ulepszony o kolejne funkcje. Na trzeci rok jest już zaplanowany telefon jako smartfon, potem zmieniają się wtyczki w telefonach. Następnie baterie od razu są wbudowane w telefon i zdecydowanie dłużej wytrzymują niż te wcześniejsze itd.
Tak samo należy przewidywać, co zmienimy w naszym dotychczasowym towarze, by stawał się coraz lepszy, bardziej pożądany i chętnie kupowany oraz polecany dalej. Udoskonalanie swoich wyrobów jest bardzo ważne, by mieć stale rosnącą liczbę klientów. W ten sposób budujemy markę firmy i gruntujemy jej priorytety (misja).
Zapanowanie nad chaosem i nieuleganie mu w kolejnych latach to dobrze zorganizowana strategia marketingowa. Dzięki niej będziemy mieć jakościowy towar na każdym etapie produkcji. Stale będziemy mieć klientów na nasze produkty.